استراتژی سئو چگونه انجام دهیم

استراتژی سئو چیست و چگونه یک استراتژی سئو تدوین کنیم؟

بنابراین هر تعداد کلمات کلیدی را می‌توانید برای محتوای خود در نظر بگیرید تا بازدیدهای سایت خود را افزایش دهید. بلکه تمامی این موارد در کنار هم می‌توانند نتیجه درست در رتبه بندی سایت را حاصل کنند. به همین خاطر توصیه می‌شود که از استراتژيست‌های سئو کمک بگیرید تا به افزایش رتبه سایت خود کمک کنید. برای این کار به سراغ گوگل بروید و یکی از عبارت های مهم کسب و کار خود را سرچ کنید. همانطور که می بینید، اکثر محتواهایی که توانسته اند در این موضوع به رتبه های بالا برسند، در عنوان خود عبارت “صفر تا صد” یا “0 تا 100” را نوشته اند. پس شما هم می توانید در عنوان و توضیح متای این محتوای خود، عبارت صفر تا صد را بگنجانید.

شما زمانی که پروپوزال سئو را تدوین می کنید، باید آنالیزی از سایت را در مقیاس کوچک برای ارائه آن، انجام دهید. تعیین استراتژی سئو نیز، باید با یک بررسی و آنالیز دقیق از بخش های مختلفی مانند سئو داخلی و خارجی و تکنیکال باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تدوین یک استراتژی مناسب برای سئو آشنا کنیم. در زمان بارگذاری محتواها خود منظم باشید و سعی کنید در زمان‌های مشخصی در طول ماه یا هفته، وبلاگ بنویسید. تولید محتوا در مورد موضوعاتی که برای کاربران مورد استفاده است، خود از ارزش بالایی برخوردار است.

کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند. پس از تولید و انتشار محتوا بهتر است آن را در شبکه‌های اجتماعی معرفی و تبلیغ کنیم.

این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. تا به اینجای مطلب چندین بار از کلمه بک‌لینک استفاده کرده‌ایم که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای آن‌ها است. «بک‌لینک» (Backlink) به لینکی گفته می‌شود که از طرف وب‌سایت‌های معتبر و قابل‌اعتماد به طرف وب‌سایت شما ایجاد می‌شود. با این کار بخشی از ارزش آن وب‌سایت به محتوای شما انتقال می‌یابد و این فرآیند ترافیک طبیعی زیادی به سمت شما هدایت می‌کند. باید صفحات فرودی را ایجاد کنید که برای کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران بهینه‌سازی شده باشند.

به این منظور باید برای کلمات کلیدی که برای آن تولید محتوا می کنید اهمیت ویژه ای قائل شوید و با تدوین یک استراتژی سئو داخلی محتوای خود را بهینه سازی کنید. اگر تازه در شروع مسیر سئو هستید، می‌توانید رتبه‌بندی را به‌صورت دستی بررسی و کنترل کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید جستجوی کلمه کلیدی اصلی در گوگل و بررسی نتایج است تا وب‌سایت و محتوای خودتان را پیدا کنید. استفاده از ابزار رایگان سرچ کنسول گوگل برای دیدن رتبه‌بندی در این مرحله دید دقیق‌تر و داده‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. «کلمات کلیدی» (Keywords) به کلمه‌ها و عبارت‌هایی گفته می‌شود که محتوا را بر اساس آن‌ها تولید می‌کنیم. این کلمات و عبارت عموما بر اساس «عبارات مورد جستجوی کاربران» (Search Query) تعیین می‌شوند.

آن‌ها حامی اولیه خوشه‌های (Cluster) کلمات کلیدی طولانی هستند که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت. هدف همه کسب و کارها از راه اندازی وب سایت، جذب مشتری و کسب درآمد است. و مهمتر از همه، ارزش سئو را برای تصمیم گیرندگان سازمان ثابت می کند. بهترین استراتژی محتوا و کلمات کلیدی در جهان به فروش منجر نمی شود، اگر سایت شما دائماً خراب باشد. یا استفاده از آن آنقدر خسته کننده باشد و مردم صفحه شما را با انزجار ببندند. وقتی کلمه کلیدی را پیدا کردید که از آن راضی هستید، وقت آن است که شروع به بررسی رقبای خود کنید.

این اهداف می‌توانند شامل افزایش ترافیک ورودی سایت، افزایش فروش یا افزایش ورودی بخش خاصی از مشتریان باشد. در این مرحله شما بهینه‌سازی صفحات‌تان برای کلمات کلیدی مشخص را شروع می‌کنید. برای هر یک از ستون‌هایی که مشخص کرده‌اید، از ابزار کلمه کلیدی استفاده کرده و 5 تا 10 کلمه کلیدی طولانی را معین کنید. سئوی جامع (Holistic SEO) طرز فکری برای بهینه‌ سازی پیشرفته و عمیق موتورهای جستجو است. این نوع سئو شامل سئو تکنیکال، سئوی معنایی، سئوی محلی، سئوی برنامه‌نویسی، و تمام تلاش‌ها و روش‌های سئوی داخلی و خارجی است. هنوز هم وب سایت هایی را می بینم یا بدون هیچ استراتژی لینک هایی را در مکان های مختلفی از متن می گذارند.

موتورهای جستجو نیز از عنوان سئو به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. این موضوع به این معناست که عنوان‌های سئو باید به طور همزمان توصیفی و ترغیب‌کننده باشند. در این مدل یک موضوع را به‌عنوان «محتوای اصلی» (Pillar Content) انتخاب می‌کنیم و بقیه موضوعات را زیرمجموعه آن قرار می‌‌دهیم. پس از انتشار نیز بهتر است بین محتوای اصلی و «محتواهای فرعی یا خوشه‌ای» (Clusters) لینک داخلی ایجاد کنیم. انجام درست سئو محتوا و تدوین استراتژی برای آن نیازمند فهم چند مفهوم مهم است.

با این کار کاربران این شبکه‌ها علاوه بر تعامل با برند، ممکن است در مورد محتوای موردنظر کنجکاو شوند و به وب‌سایت سر بزنند. این کار علاوه بر بهبود ترافیک وب‌سایت در افزایش میزان تعامل با کاربران نیز بسیار موثر است. با همین روش مشابه تعداد تصاویر، ویدیوها و لینک‌های داخلی و خارجی را افزایش دهید. از قصد کاربر برای جستجو، نوع محتوا و واریانت‌های کلمات کلیدی برای اجرای بهتر فرایند تولید و نگارش محتوا استفاده کنید. رتبه گرفتن برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج آسان‌تر است، چون هدف کاربر را دقیق‌تر مشخص می‌کنند.

استراتژی سئو موبایلی (Mobile SEO Strategy) برای کسانی که می‌خواهند به بهترین نتایج برسند، اهمیت زیادی دارد. این امر موجب می‌شود که صفحات شما برای تلفن‌های هوشمند کاملا بهینه شوند و کاربران موبایل به بهترین شکل بتوانند از محتوای سایت شما استفاده کنند. اگر شما به این موضوع توجه کافی داشته باشید، کاربران موبایل می‌توانند مانند استفاده‌کنندگان از مرورگرهای کامپیوتر به راحتی محتوای سایت شما را ببینند. با آخرین آپدیت‌های گوگل و روی کار آمدن ابزارهای هوش مصنوعی، دیگر بساط حرف‌هایی از این دست که «چگالی کلمه کلیدی اصلی فلان‌قدر باشد» یا «تعداد کلمات مقاله بیشتر از فلان‌قدر نباشد» تقریباً چیده شده. همچنین می توانید از مشاوره تخصصی آوادیس در تدوین استراتژی سئو سایت خود راهنمایی بگیرید.

اما بنا به شرایطی که پیش می آید، بعضی بخش های این استراتژی دائماً در طول زمان آپدیت شده و تغییر می کنند. یعنی مثلاً وقتی نوع خاصی از محتوا را تولید می کنیم و ترافیک چندانی از آن محتوا نمی گیریم، نوع کلمات کلیدی یا نوع محتواها را برای مسیر پیش رو تغییر می دهیم. در این برنامه ریزی، تمام مراحل و اقداماتی که باید برای سئو سایت انجام دهیم را مشخص می کنیم. همینطور اولویت اجرای این مراحل و زمان اجرای آنها را هم تعیین می کنیم. شما با تدوین یک نقشه راه مؤثر برای سئوی سایت در طولانی‌مدت می‌توانید روزبه‌روز به تعداد بازدیدکنندگان سایت خود افزوده و به کسب‌وکار خود رونق بخشید. مشتریان بسیار زیادی در فضای اینترنت به‌دنبال محصول شما بوده و آماده خریدن آن هستند؛ اما اگر شما در نتایج جستجو دیده نشوید سهمی از این بازار نخواهید داشت.

ارائه گزارش به شما نشان می دهد تلاش‎های تیم سئو به چه اندازه در روند بهبود سایت و نتایجی که به دست آمده کمک کرده است. این گزارش به صورت دوره ای و در بازه زمان های مختلف به  شما ارائه داده می شود تا بتوانید بهترین تصمیمات را برای سایت خود بگیرید. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. در این مطلب از «مجله فرادرس» توضیح دادیم استراتژی سئو چیست، چه اهمیتی دارد و چگونه باید آن را تدوین کرد. در محتوا تا جای ممکن از کلمات ساده استفاده کنید زیرا کاربر نباید زمانی را به جستجوی معنای کلمات مورد استفاده شما در دیکشنری صرف کند. مخاطب مطلب شما استاد ادبیات نیست و باید تا جای امکان از استفاده از کلمات تخصصی در متن پرهیز کنید.

این آگهی باعث افزایش ورودی کاربران از سایت های پربازدید به سمت سایت شما می شود و اعتبار دامنه شما (DA) را بالا می برد. همانند بذری که در خاک کاشته می شود و با رسیدگی به آن، گیاه رشد می کند؛ کلمات کلیدی هم بذر هر سایت محسوب می شود و باید به طور مداوم به آن رسیدگی کرد. به همین دلیل در ابتدا نیاز است که کلمات کلیدی سایت خود را با توجه به بذر هر کدام شناسایی کنید. برای اینکه بیشتر با مفهوم برنامه عملی سئو آشنا شوید، نمونه ای از برنامه عملی در استراتژی سئو را ارائه می‌دهیم که می توانید با توجه به نیازها و شرایط خودتان آن را تنظیم و شخصی سازی کنید. برای تدوین برنامه عملی استراتژیک می توان از ابزارهای طراحی استراتژی مثل جدول SWOT استفاده کرد.

آنچه در فرایند تحقیق کلمات کلیدی به‌خصوص برای کسب و کارهای کوچک‌تر دارای اهمیت بیشتری است، تحقیق و بررسی کلمات کلیدی طویل است. این کلمات را می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مثل Answer The Public «+»، بخش‌ جستجوهای مرتبط گوگل و البته ابزارهای رایگان و پولی سئو پیدا و دسته‌بندی کنید. «محتوای تکراری» (Duplicate Content) برای کاربران و موتورهای جستجو گیج‌کننده است و قبل‌تر برای دستکاری رتبه‌بندی موتورهای جستجو یا دریافت ترافیک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت. در نتیجه این موضوع موتورهای جستجو روی آن بسیار سخت‌گیری کرده و توصیه می‌کنند وب‌‌مسترها هرچه سریع‌تر مشکلات مربوط به محتوای تکراری را در وب‌سایت برطرف کنند. استراتژی در هر کاری نیاز است و هدف داشتن ان نیز، قدم برداشتن اصولی به سمت اهدافی است که از پیش تعیین کرده اید.

بک لینک، لینکهایی هستند که از سایر وبسایت ها به سایت ما پیوند میدهند. اینگونه پیوندها به ایجاد اعتبار و قابل اعتماد بودن سایت و همچنین هدایت ترافیک ارزشمند به صفحات ما کمک میکنند. برچسب های عنوان باید کمتراز60 کاراکترباشند تا در نتایج گوگل کامل نشان داده شده و از وسط جمله قطع نشود. حتما از کلمه کلیدی خود در ابتدای این تگ استفاده کنید تا در صورت قطع شدن جمله، کلمه کلیدی خود را از دست ندهید. در فاکتورهای مهم حوزه محتوا، “طراحی” بیش از هر چیز دیگری دست کم گرفته شده است.

پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی آگاهی کاربران از برندها است.

در استراتژی سئو مسئله کلمات کلیدی به شکلی تحلیلی‌تر خود را نمایان می‌کند و در نتیجه می‌تواند روی رتبه بندی سایت تاثیرات مثبت بگذارد. این کلمات در قالب ستون، کلمات دیگری را در خود جای می‌دهند که همان کلمات کلیدی طولانی هستند. وقتی تمامی سایت‌ها از کلمات کلیدی کوتاه و اصلی استفاده کنند، در روند رتبه بندی SERP تاثیری نخواهد داشت. در نتیجه با کلمات کلیدی طولانی و اختصاصی، این امکان فراهم می‌شود که SERP بتواند در رتبه بندی سایت‌ها مطابق با کلمات کلیدی عمل کند. تدوین استراتژی های محتوا و تولید محتواهای محبوب و یونیک، برای رسیدن به رتبه های برتر کافی نیستند!

مسئله دیگر این است که وبلاگ خود را به ستون کلماتی که ایجاد کرده‌اید نسبت دهید. اینگونه می‌توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که بین محتوا و کلمات کلیدی طولانی، رابطه‌ای برقرار است. برای پیدا کردن این کلمات مرتبط، می توانید از Google Images استفاده کنید. اول کلمه کلیدی اصلی را در گوگل سرچ کنید و به قسمت Google Images بروید. این روش ها توسط اکثر وب سایت ها استفاده می شوند و نتیجه خوبی هم دارند.

یک استراتژی سئو نقشه راه بازاریابی دیجیتال است که شما را به سمت دستیابی به رتبه‌بندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو، جذب ترافیک بیشتر به سایت شما و افزایش احتمال تبدیل آن ترافیک به مشتری راهنمایی می‌کند. بهینه‌‌سازی موتورهای جستجو به عنوان یکی از پایه‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ مکمل فعالیت‌هایی است که در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی محتوایی انجام می‌شوند. با کمک سئو در صفحه نتایج موتورهای جستجو در جایگاه بالاتری قرار می‌گیریم و در نهایت ترافیک و فروش بالاتری خواهیم داشت. اگر به تازگی سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید از ابتدا سئو سایت را با اصول پیش ببرید، نیاز است تا کلمه کلیدی اصلی (head term) را پیدا و انتخاب کنید. به زبان ساده‌تر، هر کسب‌وکاری یک کلمه کلیدی اصلی دارد که محصول یا خدمت شما را توصیف می‌کند. به عنوان مثال، می‌توان کلمه کلیدی اصلی سایت دی‌ام برد را «اخبار بازاریابی» یا «اخبار بازاریابی دیجیتال» دانست و هدف نهایی سایت این است که در نتایج جستجو، روی این کلمات رتبه داشته باشد.

علاوه بر این، استفاده از اسکیما احتمال نمایش وب‌سایت در «نتایج غنی» (Rich Snippet)‌ را افزایش می‌دهد. ظاهر شدن در این نتایج نرخ کلیک را افزایش می‌دهد زیرا این دسته از نتایج برای کاربران از نظر بصری جذابیت بیشتری دارند. با افزایش نرخ کلیک، میزان نرخ ورودی به وب‌سایت نیز افزایش می‌یابد. وب‌سایت با طراحی «واکنش‌گرا یا ریسپانسیو» (Responsive) به‌صورت خودکار تنظیماتی را برای «ناوبری» (Navigation) و خوانش بهتر بخش‌های مختلف خود بر اساس اندازه صفحه نمایش دستگاه نمایش‌دهنده اعمال می‌کند. در این صورت کاربران از طریق دستگاه‌های موبایلی نیز دسترسی راحتی به بخش‌های مختلف وب‌سایت خواهند داشت. پس از مطالعه این نمونه استراتژی سئو، ایده هایی برای نحوه ایجاد یک استراتژی سئو موثر به دست آوردید.

نگارش اشتباه و غیراصولی عنوان سئو می‌تواند به قیمت رتبه‌بندی بد و کاهش ترافیک تمام شود. در مقابل به‌کارگیری درست عنوان سئو نه‌تنها رتبه‌بندی صفحه را بهبود می‌دهد بلکه در سودآوری شما نیز تأثیر مثبت دارد. پس از تعیین موضوع و ایده‌پردازی برای تولید محتوا بهتر است این موضوعات را دسته‌بندی کنید. استفاده از مدل «محتوای خوشه‌ای» (Content Cluster) در این مرحله به دسته‌بندی اصولی موضوعات انتخابی کمک بسیاری می‌کند. از محتوای فعلی خود برای پیوند دادن به صفحات دیگر در وبسایتتان استفاده کنید. برای مثال ما در این مقاله درمورد نمونه استراتژِی سئو مطالبی را عنوان کردیم.

اینگونه صفحات به شما در رسیدن به نتایج بالاتر در جستجو کمک میکنند. زیرا باعث میشوند کاربران زمان بیشتری را صرف تعامل با صفحات شما کنند. وقتی مردم زمان بیشتری در سایت شما صرف کنند، این سیگنال مثبت به موتورهای جستجو داده میشود که صفحه شما مرتبط با نیاز مخاطبان است. و در نهایت به شما کمک میکند تا رتبه های صفحات اول گوگل را کسب کنید. استراتژی سئو برنامه‌ای است برای ایجاد، بهینه‌سازی و ترویج محتوا برای بیشتر دیده شدن آن در نتایج موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر برای وب‌سایت.

بله، می‌توان با تمرکز بر فعالیت‌های تأثیرگذار مانند تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا و بهینه‌سازی درون صفحه، یک استراتژی سئو مؤثر را با بودجه محدود پیاده‌سازی کرد. در استراتژی سئو استفاده از بلاگ یک راه فوق‌العاده برای رتبه گرفتن از کلمات کلیدی و تعامل با کاربران است. هر چه نباشد هر پست روی بلاگ یک صفحه وب محسوب می‌شود که این یعنی رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود خواهد یافت. اگر تا به حالا به این موضوع توجه کافی نداشته‌اید، بهتر است آن را در نظر بگیرید. تصور کنید می‌خواهید کسب و کاری مربوط به استخر شنا راه بیندازید و قصد دارید با نام Fiberglass Pool رتبه خوبی در موتور جستجو به دست آورید. این کلمه کلیدی کوتاه همان چیزی است که شما برای ارائه محتوای‌تان از آن استفاده می‌کنید.

یا حتی بدتر از آن، بسیار ناشیانه، چند لینک را در آخر صفحه به زور جا می دهند. سئوی موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی کلی باید در نظر داشته باشید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از دسترسی درست و یکپارچه بازدیدکنندگان به محتوای سایت در دستگاه های تلفن همراه است. بنابراین آنها می توانند تجربه مشابهی داشته باشند و ارزش مشابه مرورگرهای دسکتاپ را دریافت کنند. با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید بفهمید مخاطبان هدف شما چه کلماتی را جست‌وجو می‌کنند و بیشتر دنبال چه چیزهایی هستند؛ یا اصلا مخاطبان چقدر با حوزه کاری شما آشنا هستند و به استفاده از محصول و خدمات شما میل و رغبت دارند. از آن‌جایی که ما در سئو سه سطح داخلی، خارجی و تکنیکال سایت را بهینه‌سازی می‌کنیم، در تدوین استراتژی سئو هم باید اقدامات لازم برای هر سه نوع سئو را در نظر بگیرید.

نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها به‌عنوان یکی از روش‌های افزایش آگاهی و شناخت برند به حساب می‌آید بلکه می‌توانیم از آن برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو نیز استفاده کنیم. تا این بخش، کلمه کلیدی و موضوع محتوا را تعیین کردیم و حالا نوبت به استفاده از آن می‌رسد. قبل از شروع به نگارش محتوا نیاز است کلمه کلیدی اصلی را در سه محل اصلی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو به شکل درست به‌کار ببریم. صفحه نتایج موتور جستجو بخشی با عنوان «سوالات متداول» (People Also Ask) برای اکثر کلمات کلیدی ارائه می‌کند.

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای بهبود فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) دانست. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. هرچه مخاطب هدف کسب و کار را بیشتر و بهتر بشناسیم بهتر می‌توانیم استراتژی بازاریابی محتوایی را طرح‌ریزی کنیم. کاربر با محتوایی که با شناخت مخاطب هدف و بر اساس نیازهای او تولید شود بیشتر تعامل برقرار می‌کند. تعامل بیشتر احتمال تبدیل شدن «مخاطب راغب» (لید) به مشتری دست به نقد را افزایش می‌دهد. استراتژی سئو به شما کمک می‌کند که پس از تولید یک محتوا، بتوانید در مسیر درست قرار گرفته و آن را به بهترین شکل ارائه دهید.

در ادامه این مطلب بررسی کاملی روی مراحل مختلف تدوین استراتژی سئو و اقداماتی که باید برای هر مرحله انجام دهیم خواهیم داشت. با توجه به مفهوم استراتژی که در بخش قبلی بیان کردیم، استراتژی سئو یعنی ابتدا اهداف کسب‌وکار یا سایت خود را از سئو مشخص کرده و سپس برنامه‌ای عملیاتی برای رسیدن به این اهداف تعیین کنیم. استراتژی سئو برنامه‌ای است که در آن مراحل و بخش‌های مختلف سئوی سایت را طوری سازماندهی می‌کنید که شانس رتبه‌گرفتن در نتایج جستجو را بالا ببرید. زیرا به کار شما نظم داده و مسیر مشخصی برای رسیدن به اهداف ترسیم می‌کند. سئو جزو فعالیت‌هایی است که فرایندی درازمدت داشته و رسیدن به اهداف آن، چالش‌های خاص خود را دارد.

این کار به شما کمک می‌کند تا از رقبا پیشی بگیرید و در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنید. چون گوگل و دیگر موتورهای جستجو از پیوند یکتا برای فهم موضوع صفحه استفاده می‌کنند، به‌کار بردن کلمه کلیدی در آن از کارهای مهم در بهینه‌کردن URL است. پیوند یکتا بهتر است تا جای امکان ساده، توصیفی و کوتاه باشد و از فرمول «کلمه کلیدی اصلی + یک یا دو کلمه قبل یا بعد از آن» برای نگارش آن پیروی کنید. لینک‌سازی داخلی به دیگر صفحات مرتبط وب‌سایت نقش مهمی در جابه‌جایی اعتبار صفحات مختلف و کمک به کسب رتبه بهتر دارد. همچنین به هر منبع خارجی قابل‌اعتمادی که درستی محتوای شما را اثبات و آن را معتبر می‌کند حتما لینک خارجی ایجاد کنید. ایجاد پرسونای خریدار یا شخصیت‌هایی که نماینده بازدیدکننده یا مشتری ایده‌آل وب‌سایت شما باشند به تعیین دقیق مخاطب هدف کمک می‌کند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/